2014. május 31., szombat

Recepteskönyv - Egészséges Palacsinta Nyírfacukorral (xilit) és Bio Teljes Kiörlésű Tönkölylisztből

Ki ne szeretné a palacsintát :) ? Viszonylag régen ettem, nehogy csábításba essek, de valamelyik nap egyik kolléganőm hozott be, és muszáj volt enni egyet. Azóta sokszor rákívántam, és úgy döntöttem, hogy csinálok egy "egészséges" verziót :) Íme, az eredmény:


Hozzávalók: 
- 3 db tojás
- 30 dkg bio teljes kiőrlésű tönkölybúzaliszt
- fél liter tej
- egy csipet nyírfacukor (xilit) vagy Stevia (kinek mi van otthon, ki mit szeret jobban)
- egy csipet só
- kókuszolaj vagy kókuszzsír
- szénsavas ásványvíz vagy szóda

Tölteléknek: 
- nyírfacukorral kikevert fahéj
- nyírfacukorral kikevert sovány kakaópor
- nyírfacukorral kikevert kókuszreszelék
- bármilyen gyümölcs apróra vágva (akár többféle is)
- diabetikus lekvár

Elkészítés: 
Mint a "rendes" palacsintát, a szódavíz és a kókuszolaj kivételével összekeverjük a hozzávalókat, majd a hűtőbe tesszük 1-2 órára "pihenni". Ha letelt az idő, elővesszük a tésztát, hozzáadunk annyi szódavizet, amennyi szükséges, hogy jó lágy palacsintatésztát kapjunk.
A sütőbe beleteszünk egy kis kókuszolajat, majd ha felforrósodott, akkor elkezdhetjük sütni a palacsintát. A kókuszolajat természetesen időnként pótoljuk.
Ha kész, akkor ízlés szerint megtöltjük, és már ehetjük is :) !

Saját tapasztalat:
- Sütés közben eléggé elbizonytalanodtam, ugyanis a tönkölybúzaliszttől "furcsa" szaga lett a palacsintának, és attól féltem, hogy az íze rossz lesz. Szerencsére nem, bár ugye a liszt miatt nem lesz pontosan olyan íze, mint a "rendesnek", de ne aggódjunk, ez a változat is nagyon finom :) !

- Meglepődtem, hogy a Xilit mennyire édes, ugyanis eddig sose kóstoltam "magába", mindig beletettük valami süteménybe és megsütöttük. Most meglepődtem, amikor összekevertem a fahéjjal és a kakaóporral, hihetetlenül édes!

Jó étvágyat mindenkinek hozzá,
remélem hasznosnak találtátok ezt a kis receptet :)


2 megjegyzés:

  1. Én is beszereztem magamnak xilitet, erre próbálok váltani a Süssináról. Nagyon sok jót olvastam már eddig is róla, de ez a bejegyzés végképp meggyőzött, hogy ha elfogy a bogyós édesítőszerem, onnantól kezdve csak xilitet használjak :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. De jó ^^! Örülök :)
      Egyébként mi olyankor szoktunk venni, amikor a Spar-os 20%-os kuponokat kapunk, akcióval elfogadható áron van :)

      Törlés