2014. március 6., csütörtök

Recepteskönyv - A paleo csoki mogyorókrém


Még a múltkor lehetett viszonylag olcsón venni Lidl-ben kókusztejet, naná hogy vettem :) , és szerettem volna hozzá keresni valami jó kis receptet, természetesen valami édességre gondoltam rögtön ^^. Nagyon egyik recept se tetszett, de akkor ráakadtam erre  és úgy döntöttem, hogy megcsinálom, főleg mert tényleg viszonylag egyszerű hozzávalók kellenek csak :) , ráadásul még olyan nagy szakácstudás sem szükséges hozzá.

Hozzávalók: 
- darált mogyoró
- kókusztej
- kakaópor
- "xilit", jelen esetben nyírfacukor (bár a recept porcukrot ír, itthon az nem volt, szóval, picit "rocogósabb" lett)

No meg, gyors is. No, igen, de a recept írója az "5-15 percbe" nem kalkulálta bele, hogy az igazán lelkiismeret, "jó útra tért" kislányok, mint én is, nem előre hántolt és darált mogyorót vesznek, hanem a héjas fajtát, amit szépen egyesével megpucolnak (kalapáccsal a teraszon, kb. egy óra alatt...), és után szépen átnézik újra, hogy mind jó-e, avas-e, hogy el ne rontsák a finom kis krémjüket. Utána jöhet a darálás, ami legalább egy fél óra (hiszen ha már csinálom, akkor nem keveset csinálok, hanem 4-5 "adagnyit", mert úgyis elfogy), és a végére az ember úgy megunja mint a fene.

Szóval, miután kb. másfél-két órát töltöttem el csak a mogyoró hámozásával, átválogatásával, feldarabolásával majd ledarálásával (közben persze eldöntöttem, hogy ha kész, akkor ennek tényleg nagyon finomnak kell lennie, mert nem a semmiért szenvedtem én ennyit), végre elértem a "fun part"-hoz - szépen össze lehetett keverni az alkotóelemeket. Igazság szerint én most picit "hasamra ütve" készítettem el a krémet (elég sok receptet szoktam így kipróbálni :D ).

A végeredmény ő lett ^^


Elég érdekes lett a végeredmény - egyszerre mogyorós, csokis és kókuszos! Persze kellett hozzá csinálnom banán-palacsintát is, és a kettő együtt ... isteni lett a végeredmény :) !



Jó és egészséges receptről van szó, érdemes kipróbálni :) !

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése